Blog: 5 tips om sporten na de vakantie weer op te pakken

Je kent het wel, je hebt heerlijk van je vakantie genoten en het sporten is er wellicht een beetje bij ingeschoten. Om ervoor te zorgen dat je na je vakantie weer helemaal terugkomt in het sportritme hebben wij de 5 beste tips voor je verzameld.

Stel je doelen bij

De grootste valkuil bij het sporten is dat het een routine wordt die je niet meer kan doorbreken, waardoor je het plezier in het sporten verliest. Het is belangrijk dat je plezier houdt in het sporten en door nieuwe doelen te stellen kan je jezelf blijven uitdagen. Stel je doelen na je vakantie eens bij; je zult zien dat je weer nieuwe energie krijgt om aan de slag te gaan.

Plan het sporten in

Met het meedoen met groepslessen heb je al enige houvast voor jezelf gecreëerd om deze op een bepaalde tijd plaatsvinden. Als je jezelf moet motiveren om te gaan sporten, is dit vaak veel lastiger. Plan het sporten daarom in, in je agenda. Dit maakt de stap om daadwerkelijk weer naar de sportschool te gaan makkelijker.

Bouw het sporten weer rustig op

Als je een aantal weken hebt genoten van de vakantie, merk je de eerste paar keren als je weer naar de sportschool gaat dat dit al even geleden is. Bouw je ritme daarom weer langzaam op en loop niet te hard van stapel. Je spieren zullen je dankbaar zijn.

Doe eens iets nieuws

De vakantie heeft je helemaal opgeladen en weer nieuwe energie gegeven: het perfecte moment om eens iets nieuws te proberen. Wil jij al tijden eens meedoen met die groepsles? Grijp je kans, nu is het perfecte moment!

Sport samen

Wanneer is nou het perfecte moment om al je sportverhalen te delen met je vrienden? Tijdens het sporten! Dit maakt het sporten niet alleen leuker, maar ook makkelijker.

Wil jij na je vakantie ook weer aan de slag met sporten? Plan dan nu een afspraak in om na je vakantie goed van start te gaan. Neem contact op met info@sportengezondheiddeplataan.nl en laat je helpen!

Blijf op de hoogte van het laatste Plataan nieuws...

Zomerfit in 8 weken

Trakteer jezelf deze zomer op een fitter, sterker en slanker lijf met het acht weken Zomerfit programma. Aanmelden kan tot 15 juli 2019.

Jouw trainingsprogramma altijd en overal bij de hand

De zomerperiode komt eraan, dat betekent vakantie! Nu wil je in je vakantie natuurlijk ook fit blijven en zoekt menig sporter een sportschool in een hotel of in een andere stad op.

‘Zet je brein in beweging’

In juli starten er twee 10-weekse cursusgroepen ‘Zet je brein in beweging’, volgens de Ronnie Gardiner Methode (RGM). De cursus wordt gegeven door Martin Kruizinga, RGM practitioner. Er gaat een vervolggroep en een startersgroep van start. Op woensdag 19 juni is een actieve lezing voor iedereen die meer wil weten over deze methode.

Blog: waarom iedereen Pilates of Yoga zou moeten doen

Veel mensen bezoeken een sportschool om af te vallen, om conditie te krijgen of om sterker te worden. Een groot deel van de sporters heeft echter af en toe last van rugklachten en andere pijntjes, al dan niet veroorzaakt door hun lichaamshouding, beroep of leefstijl. Deze klachten belemmeren je op een gegeven moment in het lekker ongeremd sporten, waardoor het doel ineens buiten handbereik komt en het sportplezier verdwijnt. Weg motivatie.

Bekijk alle nieuwsberichten