Plataan weer geopend!

Beste sporter,

 

Wat fijn dat je weer kunt komen sporten! En heel hartelijk bedankt voor je geduld en loyaliteit in de afgelopen maanden. Jouw steun heeft ons enorm geholpen om de moed erin te houden. Een gezonde leefstijl blijkt volgens onderzoekers de beste remedie tegen het coronavirus te zijn. Wij staan klaar om je daarmee te helpen.

Alleen zal alles iets anders gaan verlopen dan je bij ons gewend bent. Lees daarom het onderstaande goed door. Wij beseffen dat het veel informatie is, maar vinden het heel belangrijk dat iedereen van de nieuwe “gebruiksaanwijzing” op de hoogte is. Zo blijft De Plataan een veilige sportomgeving.

RIVM richtlijnen en protocol Fitnessbranche
  • Houd 1,5 meter afstand, schud geen handen, hoest/nies in je elleboog en gebruik papieren zakdoekjes.
  • Was en ontsmet regelmatig je handen.
  • Blijf thuis als je één van de volgende klachten hebt: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest, verhoging (> 38 C°).
  • Blijf thuis als je ziek bent of de afgelopen 72 uur ziek bent geweest.
Genomen maatregelen i.v.m. naleven richtlijnen RIVM en het protocol voor de fitnessbranche
  • Ons ventilatiesysteem voldoet aan alle eisen.
  • Er is een looproute door het pand aangebracht.
  • Ingang en uitgang zijn gescheiden door gebruik te maken van de nooddeuren.
  • Er zijn 1,5 meter markeringen in de groepsleszalen aangebracht.
  • Fitnesstoestellen zijn verder uit elkaar geplaatst.
  • Er staan voldoende hygiëneproducten ter beschikking om handen en materialen te ontsmetten.
  • Er wordt meerdere keren per dag schoongemaakt.
  • Er zijn minder deelnemers per sportactiviteit.
  • Lestijden zijn aangepast om bezoekerspieken te voorkomen.
  • Sporten kan uitsluitend via reserveringssysteem op de website of app Compedfit.
  • Kleedkamers, douches en sauna blijven voorlopig nog gesloten.
Vooraf reserveren
  • Kom uitsluitend op afspraak of met een reservering.
  • Mocht dit niet lukken, bel dan de receptie (0317-414114).
  • Je kunt max. 1 week (7 dagen) vooruit reserveren.
  • Je kunt tot 3 uur voor aanvang annuleren.
Hygiëneregels
  • Bij binnenkomst handen ontsmetten met het desinfectiemiddel bij de ingang.
  • Indien je ons toilet gebruikt, deze zelf met het aanwezige reinigingsmiddel ontsmetten.
  • Voorkom dat medesporters in aanraking komen met jouw transpiratievocht. Gebruik van zweetbandjes en handdoeken zijn hiervoor een goede oplossing.
  • Maak na gebruik fitnesstoestellen en materialen met de aanwezige reinigingsmiddelen schoon.
  • Onze medewerkers mogen je aanspreken op het niet naleven van de hygiëneregels.

 

Je sportbezoek aan De Plataan
  • Parkeerplaats is beperkt vanwege de tent, kom op de fiets of parkeer aan de achterzijde.
  • Kom op de afgesproken starttijd (maximaal 10 minuten vroeger) naar De Plataan.
  • Vul thuis je bidon met water en ga thuis naar het toilet.
  • Voor buitenactiviteiten kom je in sportkleding en met sportschoenen aan. Blijf buiten op afstand wachten, inchecken bij de balie is niet nodig.
  • Voor binnenactiviteiten kom je in sportkleding en neem je schone sportschoenen in een tas mee.
  • Wissel binnen (op de aangewezen plek) van schoenen en doe buitenschoenen (en evt. jas) in je sporttas. Spinningschoenen met spd pas in de spinningzaal aantrekken.
  • Volg de looproute en check in bij de balie met je lidmaatschapspas (houd deze gereed).
  • Laat de balie zoveel mogelijk vrij om oponthoud bij de entree te voorkomen.
  • Loop vervolgens in sportschoenen (of op sokken) en met je sporttas door naar je sportzaal.
  • Volg in de sportzaal de aanwijzingen van de instructeur op.
  • Verlaat direct na het sporten de sportzaal via de nooduitgang.
Fitness/Milon/Five
  • Zet bij binnenkomst in de fitnesszaal je tas met schoenen op de grond voor de grijze kast links.
  • Pak daar een desinfectiespray en schoonmaakdoekje uit de bak om toestellen en materialen na gebruik mee te reinigen.
  • Laat bij de Milon Cirkel en de Five altijd 1 toestel vrij tussen jezelf en je medesporters.
  • In principe heb je 1 uur de tijd om te sporten (i.v.m. tijdslot).
  • Ga na afloop van je training via de nooduitgang naar buiten (of gebruik in overleg met de instructeur de trap)
  • Bij de nooduitgang kan je je gebruikte doekje en desinfectiespray in een bak deponeren.
 Groepslessen
  • Ga direct de zaal in, wacht niet op de gang.
  • Loop in de zaal door naar achteren en sluit aan op een vrije gemarkeerde plek.
  • Plaats je rugzak langs de wand.
  • Verlaat, na de les, de zaal via de nooduitgang.
Receptie, horeca en toiletten
  • Voorkom oponthoud bij de receptie, stel vragen over abonnementen e.d. via de mail.
  • Om in de horeca te komen voor een drankje is de rechter nooddeur aan de achterzijde de ingang.
  • Bij deze noodingang is ook een herentoilet en een damestoilet.
  • Pak zelf je koffie/thee/drankje en reken af bij de balie.
  • Betaal met pin of contactloos (pin of mobiel).
  • Neem plaats op het terras of binnen en houd 1,5 afstand.
  • Verlaat de horeca/het terras niet via de hoofdingang, maar via het terras en trapje onder de plataan.

 

Hartelijk bedankt voor je aandacht en bij voorbaat dank voor je begrip en medewerking. We hopen je snel weer te zien!

 

Het team van de Plataan.

Blijf op de hoogte van het laatste Plataan nieuws...

Plataan weer geopend!

Beste sporter,   Wat fijn dat je weer kunt komen sporten! En heel hartelijk bedankt voor je geduld en loyaliteit…

Sport met ons mee op YouTube!

Ondanks het inmiddels weer toegestaan is om naar het sportcentrum te komen, hebben wij onze online lessen voor jullie toegankelijk gelaten, zodat je alsnog thuis aan de slag kunt als je dit wilt.

Blog: eiwitshakes

Menig fanatiek sporter is er vast wel eens mee in aanraking gekomen of heeft erover gehoord: eiwitshakes. Maar wat zijn eiwitshakes precies en heb jij ze nodig? We leggen het in deze blog aan je uit.

Blog: 5 groepslessen voor een full body workout

Bij Sport & Gezondheid De Plataan bieden we meer dan 80 groepslessen per week aan. Dankzij deze enorme keuze is er altijd wel een groepsles die je leuk vindt en waarmee je ook nog eens je doel(en) kunt bereiken. In deze blog de 5 populairste full body groepslessen.

Bekijk alle nieuwsberichten