Fietshelmen Wat Je Krijgt Tegen Elke Prijs

Fietshelmen: hoe kies je de juiste voor elke prijs?

Helmen

Competitieve wielrenner

Je helm wordt geleverd met een voering van geëxpandeerd polystyreen (EPS) tegen de laagste prijs. Het is geheel of gedeeltelijk bedekt met een harde of flexibele schaal. EPS, dat in bijna alle helmen zit, ziet eruit als hetzelfde materiaal waarvan een supermarktkoeler is gemaakt. Het kan tegen de laagste prijs op de schaal worden gelijmd, geplakt of gegoten. Het EPS is meestal dik omdat het geen interne structuur heeft, dus het heeft voldoende EPS om de impact van een crash te absorberen volgens de CPSC-normen (de Amerikaanse norm voor de veiligheid van fietshelmen). De helm zal waarschijnlijk one-size-fits-all zijn en heeft eenvoudige riemen die hem onder je kin bevestigen.

Zo past u uw fietshelm correct aan:

U kunt meer stijl en comfort krijgen voor een paar dollar meer – het – assortiment. Zelfs als het een basishelm is, kan de helm een binnenharnas hebben dat een preciezere pasvorm mogelijk maakt.

Een eenvoudige constructie kan echter leiden tot een beperkte ventilatie. Dit vereist engineering om te integreren in een EPS-voering.

Leedom, de oprichter en CEO van Bern Helmets zegt dat als je eenmaal in het – bereik bent, je meer bescherming kunt krijgen dan tegen bodemprijzen. De helm zal er ook geweldig uitzien. We hebben veel tijd besteed aan het ontwerpen van de vorm van de helm en het schilderen met een duurzame afwerking.

De meeste helmen zijn niet specifiek voor een fietsdiscipline, zoals op de weg of in de bergen. Helmen in deze categorie zijn over het algemeen universeel inzetbaar. De Berns Street-Styled Berkeley/Brentwood Helmets (op Competitive Cyclist) zijn gemaakt van vloeibaar schuim met een hardshell. De dames hebben een lager profiel, zijn zachter, ronder en gladder. Mannen hebben meer gedefinieerde lijnen. Beide hebben een vizier voor stijl en comfort.

Leedom zegt dat de klant bescherming, stijl en comfort nodig heeft om tevreden te zijn.

En je kunt het betaalbaar krijgen van sommige merken.

Helmen Tussen En

Evans Cycles

In de middelste prijsklasse zijn helmen meer afgestemd op een specifieke rijderscategorie, zoals forens, mountainbike, mountainbike, BMX of forens. Colton, Specialized’s Helmet Category Manager, zei dat dit het geval is. Misschien krijg je een vizier op een mountainbikehelm, een slanke, meer aerodynamische vorm voor racehelmen, zegt hij. Je krijgt ook een specifieke maatvoering die beter kan worden afgestemd op de unieke hoofdvorm van elke rijder.

Helmharnassen in de middelste prijsklasse zijn beter uitgevoerd en gericht op de behoeften van de gebruikersgroep. Naarmate ze in prijs stijgen, hebben helmen een breder scala aan verstelbaarheid – een harnas waarmee je de pasvorm op en neer kunt aanpassen, evenals voorwaarts naar achteren, met minder bewegende delen, zodat er minder dingen kapot kunnen gaan.

Naarmate u in prijs stijgt, worden uw banden en andere onderdelen die in direct contact komen met uw huid flexibeler en zachter, maar nog steeds sterk genoeg om de impact van een crash te weerstaan. De beste merken vinken alle vakjes aan, zegt Colton. Ze zullen helmen maken die lichtgewicht, comfortabel en goed passend zijn.

Volgens Colton is onder het grootste deel van een helmstructuur de hoeveelheid EPS die u gebruikt. Als u de middenklasse prijscategorie binnengaat, is EPS gemaakt van vloeibare in plaats van gecomprimeerde kralen. En merken beginnen ook vezelversterkte plastic interne structuren te gebruiken, zodat ze meer ventilatieopeningen kunnen maken zonder de structurele integriteit van de EPS te verliezen.

Leedom zegt dat je een betere verhouding tussen gewicht en sterkte krijgt. Hij voegt er ook aan toe dat helmingenieurs een beter passende bescherming kunnen bieden met minder materiaal. De helm moet goed om je hoofd passen. Het zal je niet beschermen als het te veel ruimte heeft.

We houden van Specializeds Proparo 3, een lichte, slanke en goed geventileerde prestatiehelm met een geweldige pasvorm, veel verstelbaarheid en uitstekende ventilatie in zijn klasse. Het is een geweldige combinatie van prestaties en waarde, zegt Colton. Het leent technologie van de Prevail – een van de premium helmen van Specialized – maar brengt het naar een betaalbare prijs.

Helmen Die Meer Kosten Dan

Octaal

POC’s hoofd helmen, Huss, zegt dat premium merken veel investeren in onderzoek en ontwikkeling, veiligheid, aerodynamica en innovatie. Naarmate de prijzen stijgen, gebruiken merken de beste materialen die ze kunnen vinden voor voering, schelpen, riemen, gespen en harnassen, evenals accessoires, zoals koffers, om de helm te beschermen en hem snel en goed geventileerd te maken. Ze sponsoren atleten, teams en evenementen over de hele wereld en investeren ook in de sport die ze bedienen.

Huss zegt dat we ervoor willen zorgen dat niet alleen de technologie verbetert, maar ook de sport. Dus een deel van waar je in investeert met een dure helm is de fietscultuur die we allemaal kennen en waar we van houden.

De hoogste helmen streven ernaar om de dunste, lichtste en meest aerodynamische die ze kunnen zijn te zijn, maar het snijden of scheren van materiaal uit een blok EPS heeft de neiging om het te verzwakken. High-end helmen gebruiken de beste beschikbare EPS-kwaliteit. Dit is de reden waarom merken veel geld en tijd besteden aan engineering. Aramideversterkingen worden door de meeste premium producten gebruikt om het gewicht en de sterkte te vergroten zonder het volume te vergroten.

Hoewel het EPS-vormgereedschap ingewikkeld kan zijn, stelt het ingenieurs en ontwerpers in staat om precieze hoeken te creëren in ventilatiegaten om luchtstroom mogelijk te maken en te evacueren zonder te vertragen. De aerodynamica van een high-end helm wordt meestal in de windtunnel getest, wat duur is, tenzij je er zelf een hebt, zoals Specialized.

High-end helmen worden door bedrijven veiliger gemaakt. Duwen de testnormen, zegt Huss, en gebruikten onze eigen testnormen. MIPS is een methode om rotatiekrachten tijdens een crash te verspreiden. Het wordt gebruikt in veel high-end racehelmen. Sommige hebben nu ook meer bedekking op het achterhoofd, geïnspireerd op het ontwerp van mountainbikehelmen.

Er zijn veel verschillende manieren om een veilig product te omschrijven, beaamt Colton. Er zijn veel aanvullende niet-vereiste normen om te testen voor sportactiviteiten, maar voor producten waarvan we denken dat ze extra testniveaus vereisen, doen we het.

De Verzorging En Het Onderhoud Van Uw Helm

Onze experts houden vol dat helmen niet effectief zijn als ze niet op je hoofd zitten. Leedom zegt dat helmen alleen werken als ze worden gedragen. Een helm op het hoofd van een rijder krijgen is het halve werk.

We willen dat mensen zich op hun gemak voelen, zodat ze hun helm dragen, zegt Colton.

Volgens Huss moet je helm minimaal eens in de vijf jaar worden vervangen. Als u betrokken bent bij een ongeval, is het beter om deze eerder te vervangen. EPS is gemaakt om één klap op te vangen. Je helm veroudert sneller als hij wordt blootgesteld aan extreme hitte of veel zonlicht.