Ohja!

Elke week repareren de Treadmill Sensii en zijn team vele loopbanden. VEEL loopbanden. Een van de apparaten waar we veel ervaring mee hebben, is de Bowflex Series 7-loopband. De meeste van onze klanten hebben ofwel vrachtschade, wat vaak voorkomt bij Bowflex, ofwel zijn ze minder dan een jaar oud. Dit betekent dat hun arbeidsgaranties zijn verlopen. Nautilus is zeer precies over de timing van hun garanties en weet wanneer hun loopbanden niet meer werken. Voor de Bowflex Series 7 lijkt dat ongeveer 14-16 maanden te zijn vanaf de aankoopdatum.

We hebben vier Series 7 loopbanden in onze DOJO, wachtend op reparatie. Ik besloot ze een snel overzicht te geven en ze aan de gang te krijgen.

De Bowflex Series 7 loopbanden, die erg stevig en zwaar zijn, zijn een goede keuze. Ze zijn ongelooflijk zwaar voor een loopband, met een gewicht van ongeveer 215 tot 100 kg. Het uitzonderlijke dek van 152 cm x 51 cm en het stalen frame zijn bestand tegen veel misbruik.

Helaas heeft de rest van de loopband de problemen. De motor is het eerste dat moet worden aangepakt. Hoewel de fabrikant de Bowflex Series 7-loopbandmotor misschien als 3.0 pk vermeldt, is het in feite een motor van 2.0 pk die met hoge RPM’s draait. De Series 7-bezitters zullen waarschijnlijk een hard geluid van onder de motor horen. Dat is de motorische inspanning om hun training bij te houden. Het is jammer om een loopband te zien die zo solide is met zulke slechte motorische keuzes.

Elektronica is het volgende probleem dat we tegenkomen. Na langdurig gebruik hebben ze de neiging om te verslijten. Ze zijn prima voor kortere runs. We vervangen meer consoles en besturingskaarten op Bowflex-units dan bijna elk ander merk dat er is.

Een niet-reparatieprobleem met de eenheden is de slechte gebruikersinterface van de consoles zelf. Deze consoles zijn moeilijk te lezen en kunnen het moeilijk maken om van programma te veranderen.

Tot slot, het absoluut slechtste aan de Bowflex Series 7 loopbanden is Bowflex zelf. De klantenservice van Bowflex staat bekend als de slechtste in de branche. Bowflex zal eventuele problemen met uw loopband niet oplossen. Ze zijn moeilijk in contact te komen en reageren erg slecht als je iemand aan de telefoon krijgt.

De Bowflex Series 7-loopband, hoewel geen slechte machine, is een uitstekende keuze voor iedereen die net begint. Het voelt solide, stabiel aan en is betaalbaarder dan elk ander model in dezelfde prijsklasse. Er is niets anders op de markt dat een 2060-dek heeft en een machine die 100 kg weegt. Wanneer u op een Bowflex gaat staan, krijgt u een gevoel dat veel dichter in de buurt komt van wat u zou kunnen ervaren op een machine van commerciële kwaliteit. U kunt de levensduur van de Bowflex verlengen door er extra goed voor te zorgen. Houd de motor schoon, stofvrij en plaats de loopband op een mat. Identiteitskaart stelt echter voor om een verlengde garantie te krijgen om de verschrikkelijke 2 jaar voor onderdelen en 1 jaar voor arbeid die standaard op de eenheden worden geleverd, te versterken.

Bowflex Series 7 Loopband Specificaties
Motor 3.0 HP
Maximaal gebruikersgewicht: 135 kg